Dagbok

En kul vecka tillsammans med Gila och fyra andra tjejer vi träffade där. Varje dag skrev vi lite om vad vi gjort och små saker som hade hänt och eftersom att ett papper alltid försvinner får det förvaras här.

Dag 1:
Kl 03.30 var vi ute på Arlanda som var helt dött. Båda somnade på en gång och vaknade inte (med ett undantag)fören hjulen slog i marken. Undantagen var att kaptenen mitt under resen ger oss passagerare världens utskällning för att någon har rökt inne på toaletten…Efter check-in kollad vi in stranden vilket blev en sjuk besvikelse. Den såg mer eller mindre ut som en soptipp med solstolar och parasoller. Vi lämnade stranden för poolen den dagen.
Reseledaren Emma berättade på transfern om en stor parad och marknad inne i Zante Town som slutade dagen därpå. Vi bestämde oss för att åka in dit och gick på kvällen ner till bussen som efter en timme visade sig inte gå. Det fick bli taxi. Det var sjukt mycket folk och alla var helt galna när paraden med kvarlevorna från någon betydelsefull person kom. Därefter började vi leta efter marknaden som vi efter mycket om och men hittade. Den var galen och vi fyndade skor. Jag två klackar för fem och tre euro styck. Det var nästan att vi inte kom hem och middag glömde vi helt bort att äta.

Dag 2: Poolen drog mer än stranden denna dag. Det var så varmt att vattnet inte ens svalkade när man hopade i. Det blev en riktig slappdag och vi bestämde oss för att testa på utelivet på kvällen. Vi duschade och gjorde oss klara och det var nu det hände: Jag snärtade Gila med handduken. Hennes min var helt oslagbar. Hon var i chock i en kvart och jag skrattade tills jag fick kramp i magen. Denna händelse fick jag äta upp resten av veckan för att Gila ansåg att hon hela tiden hade n upp på mig.
På kvällen agerade vi riktigt osvenskt och knackade på tjejernas som bodde mittemot dörr för att fråga om dem skulle med ut. Dem var svenska och kom från Göteborg. Helt galna. Vi kom hem vid 06.30 efter att besökt typ hela bargatans klubbar.

Dag 3: Vi skippade den fantastiska frukosten, vi var ju ändå på donken vi kl 6? Senare släpade vi oss ner till Poolen och åt lunch med tjejerna. Sedan bara badade och solade vi. Så kunde det ha fortsatt hela dagen om inte ett gäng fulla norskar på 55-60 år kommit till poolen och förstört. Det började med att gänget, mer likt en familj valrossar, badade i polen. Kvinnan badade med ena tutten utanför bikinin, en an männen ramlade på kaklet och kunde knappt ta sig upp medan den tredje simmade omkring i poolen och skrämde upp övriga gäster. Det började med att han skvätte ner Mia och Julia när dem gick upp fortsatte han med en brittisk kvinna och hängde på kanten och solade. Han tog sats och dök i varpå han simmade in mellan kvinnan ben och började hålla på... Hon skriker ”John help me”, gubben vaknar men vänder sig snabbt om(?). När äcklet tagit sig upp och betsällt in en ny öl säger han att han ska besöka toaletten men istället tar han tre raska steg ner i poolen och kissar där istället. Dem blev utslängde från poolområdet och vi gick ner till havet.
På kvällen blev det god grekisk sallad och mosaka. När vi kommer hem inser vi att kylen som vi valde att inte betala för fungerar genom lite skakningar och pillade. I glädjeruset körde vi indiandansen en stund.

Dag 4: Tidigt uppstigning för båtturen runt hela ön om vi bokade några dagar tidigare. Båtturen var det bästa på hela veckan! Att se ön från utsidan var fantastiskt. Massa fina grottor, turkost vatten och underbara badstopp, bland annat vid skeppsvraket. Stora vita saltberg och stränder av vita runda mjuka stenar och så klart och friskt vatten. Vraket var häftigt men badet där var ännu bättre. Vattnet var ganska kallet jätte salt, saltet gjorde vattnet alldeles vit-blått.  På vägen hem solade vi på däcket och somnade.
På kvällen åt vi Souvlaki och gick runt och kollade i butiker. Senare knackade det på dörren och en av reseledarna kom med en vinflaska till Gila som dagen efter fyllde 20 år! Det är service det!

Dag 5: Gilas 20 års dag! Jag väckte henne med en present sedan åkte vi till en strand som reseledaren dagen innan rekommenderade. Den var superfin och lugn. När vi kom hem var inte rummet städade så vi fick bråka lite i receptionen och försökte deala till oss AC men vi kyl i 11 timmar. Vi kunde ju inte säga att vi redan fått igång den så det var bara att tacka och ta emot.
På kvällen skulle vi fira Gila och tog en öl hos killarna vi träffade ute några dagar innan. Det var så dött att vi var tvungna att fly. Nödlögnen var dramatisk men dem köpte den! Vi mötte upp tjejerna och fortsatte festa med dem.

Dag 6: Låg hela dagen vid poolen och Göteborgarna rullade in vid typ tre. Vi började prata med två andra svenska tjejer vid poolen och vi bestämde att vi skulle åka till den fina stranden tillsammans dagen därpå.
Vi åt middag på Cool Peppers och gick sedan ut med Göteborgarna som var lika festsugna som vanligt. Vi satt så länge på plus att klockan han bli sex innan vi han vidare så vi drog hem för att orka till stranden dagen därpå.

Dag 7: Det var tungt men vi lyckades ta oss till bussen som gick 9.50 och ligga på stranden hela dagen. Första dagen som det blåste lite vilket gjorde att det faktiskt var helt okej att ligga i mer i 10 min och sola i sträck. Vi åt pasta på strandrestaurangen efter det var vi typ döda.Kvällen spenderades på Cool Peppers sedan speedshopping på gatan. På natten packade vi och satte post-it lappar med arga budskap på grannarnas dörrar, skällde ut feta britter som festade på taket och hade allmänt kul.