I natt...

Det hände det något sjukt på vägen hem igår natt! Jag och Eddie körde längs den stora vägen i området jag bor. Helt plötsligt ser jag två personer försvinna över vägen jättesnabbt. Jag som kör frågar Eddie om han såg vad det var. Han säger att det var två som cyklade. Vi kommer ifatt dem och ser att den ena har en stege på ryggen och den andra en korg med rep. Dem svänger in på vägen där jag bor och blir uppenbart störda att vi kör efter. Båda vinglar som fasen på sina cyklar. Jag kör två meter bakom i samma hatighet om dem cyklar.

Eddie ringer polisen eftersom att det måste varit inbrottstjuvar. Jag kör efter killen med stege på ryggen men han kastar sig in i en gränd och försvinner. Vi kör runt och möter plötsligt den andra killen som tagit sig ut på den större vägen vi kör efter honom med bara någon meters avstånd men han försvinner in på en camping där vägen tar slut så vi vänder runt för att se vart killen med stegen tagit vägen. Han dyker strax upp och blir skit stressad när han ser att vi är kvar. Vi gör en u-sväng men han cyklar på som fan och försvinner in på samma ställe som den andra. Vi ställer bilen utanför campingen för att se om dem kommer ut och för att visa polisen vart dem försvann in. Efter en stund kommer en kvinna up på cykel. Förmodligen för att reka om vi var kvar. Vi möter polisen när vi kör där ifrån sedan vet vi inte vad som händer…

Det komiska var att båda såg precis ut som två filmtjuvar! En mössa upprullar på huvudet, långa och smala med slutna ansikten.

Viktigt (för Eddie) att tillägga är att jag var skiträdd att någon av dem skulle ha vapen… haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0