TISDAG

Skoldag. Att det bara var en lektion är en annan sak. Mötet med rektorn om treornas oprioriterade student gick över förväntan! Kanske får vi ett utspring?
Dessutom har jag gjort det jävligaste man kan tänka sig. Inte dragit ut en tand, fått en istapp i huvudet eller något annan bagatellartat. Nej, nej. Jämfört det här är allt annat, vad det än må vara, en fjärt i rymden! Jag har varit på Stockholms stadsbibliotek. På självaste stadsbiblioteket. Det tragiska är att jag är där alltför ofta och det är lika ångestframkallande varje gång. Det tar tid att ta sig tid, svårt att ta sig in för all snö och är man väl inne får man sicksacka mellan alla pensionärer för att nå fram till en hylla med en omöjlig bokstavskombination.
Hade jag haft en topp-tio lista av jävliga saker hade bibblan hamna längst ner den saken är klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0