HÅR

Jag har inget pigment i mitt hår. Pigmenten är det som är, och tar upp färgen när man färgar håret. Tack vare en obildad frisör som satte i sebrisk blondering i mitt hår har jag inget pigment. Det är bara allmänt risigt och förstört. Tackar och bugar.
Min nya frisör är grym, för första gången bli jag inte hånad för mitt lilla tuffs på huvudet! Jag är en riktig sucker för frisörsprodukter och sanningen är att det inte är någon skillnad alls! Inte någon. Trots denna upptäckt går jag på allt.

Hur som helst, på denna salong har jag köpt en inpackning med färgpigment. Den var inte gratis men, tro det eller ej, den fungerar. Mitt hår som är rätt dött längst ner får massa glans och ser mer slingar ut (som det övriga håret). Jag låter inpackningen sitta i ca 1 min. Skulle den sitta längre, låt säga 5 min skulle håret bli rött... Men det försvinner successivt tvätt efter tvätt.   
Pigment gör att jag såsmåning om kommer kunna färga håret. Inte för att jag vill det men om det skulle slå slint behöver jag inte få typ grönt hår iallafall? Den dagen den sorgen…


Underverket är ekologiskt, heter Davines och nyansen tobacco


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0