GÅENDE? SE UPP!

Det är kallt och jävligt. Det blåser och snöar vilket inte är den skönaste kombinationen. Jag vet att det inte är skönt att vara ute och gå och att man bara vill dit man ska fort som fan men tänk er för! Bilar har jättesvårt att stanna och ännu svårare att se alla gående för all blåsande snö. Detta innebär att det är livsfarligt att gå rätt ut i gatan, bara för att ni ser bilen innebär det inte att föraren ser er!
Jag var ute och körde nyss och hade kunnat köra på tre stycket som helt plötsligt får för sig att de bara måste gå över gatan precis just när jag kommer körande. Jag hör hur bromsarna tar och hur bilen glider fram och inte får fäste. Den gående lilla tanten kollar surt upp som att jag väsnades oerhört med mina bromsljud!
Se dig för tant om du vill komma hem med dina två mjölpaket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0