UPPDATE; DALARNA

Vi har kommit halvvägs.  Maja och jag sitter i bilen när de andra handlar. Att vara i Dalarna är mer eller mindre exotiskt… fast åt andra hållet. Klockan är halvåtta och det är påskträff utan för ICAMAXCI. Men varför inte? Har alla väl masat sig ur sina stugor är det väl klart att det finns mycket att skvallra om.  Hårda bud i Mellerud.  
Det händer mycket här på parkeringen faktiskt. Raggare kommer och går och tusen barn hoppar omkring.

Här hälsar man vänligt på varandra i alla fall. Föredömligt! Ett exempel:
Jag öppnar bildörren och skriker till  mamma på andra sidan parkeringen ”MAMMA, KÖP DODDLAR”.  Alla kvinnor ute på parkeringen vänder sig om och vinkar glatt(!?) till mig. I förvåning vinkar och tillbaka allt vad jag har.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0