Barndom?

Kollat runt bland skitbloggar och nu menar jag verkligen skitbloggar! Det är mestadels småtjejer som skriver dessa bloggar. Ett exempel: En av bloggarna skrivs av en blond smal tjej som man direkt förstår är mycket ung. Det märker man direkt på språket vilket är helt naturligt, grammatik är fasen inte det lättaste!
MEN när jag läste att denna tjej var född 1998 (!!!) började jag räkna på hur gammal hon är och det jag kom fram till var att hon i år fyller 12. Tjejen är 11-12 år gammal och skriver om hur svååårt det är att välja kläder till en fest. EN FEST?!? tänkte jag. Festar man när man är 11-12 år? Det gjorde inte jag kan jag lova! Om jag minns rätt åkte jag och Hanna runt på sparkcyklar och var jävligt nöjda med livet som det var! Jag är inte ens säker på att vi fick åka till Sola Centrum själva…

Vårt liv handlade om att leka och inte hade vi problem med att välja kläder... Ett par bekväma byxor och en fleecetröja så var livet på sin topp!

Vart tog barndomen vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0