WORKING CLASS HERO

Det är höst och jag har inte ens märkt det. Typ. Eller jo, jag har sopat av löven på rutan innan jag kört iväg till jobbet och satt på mig handskarna innan jag kliver ut ur den. Det är väl det.

Det slog mig idag när jag stod stilla vid ett övergångställe och ett gäng tjejer på väg hem från skolan gick över att det faktiskt är höst! Vilket innebär mysiga halsdukar, stövlar, kappor och skinnjacka. Snart är det så jävla kallt att det är dunjackan som åker fram och jag har inte ens kommit till höststadiet. Det är fasen ångest framkallande! Förhoppningsvis inser jag att det är vinter innan jag har stått och skrapat rutorna på bilen i två veckor. Den dagen den sorgen.

Det ska bli så kul och skönt att få ha på mig mina egna kläder och faktiskt få fixa mig för att gå till jobbet där man träffar folk. Working, here I come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0