"RES JORDEN RUNT, HEEELT GRATIS"

Jag har kommit fram till att jag är sjukt kritisk. Jag tror inte på någonting. Alla tv-program jag ser tänker jag att ”allt är iscensatt, allt är inövat och alla har fått direktiv”. Så fort jag ser en produkt på en blogg eller hemsida tänker jag ”jaja, den där har hon fått betalt för att visa!”. Jag letar alltid efter det finstilta för att få bekräftelse om att det tillkommer tretusen avgifter + moms. Varenda telefonförsäljare bara förutsätter jag ska blåsa en därför lägger jag helst på innan människan hunnit prata klart.

Det tragiska är att det är ju faktiskt så här. Ingenting är ärligt och allt går bara ut på att tjäna pengar och då finns inga regler. När allt handlar om att ha så många läsare, tittare eller köpare som möjligt tar folk till vilka knep som helst. Antagligen är jag den sämsta personen att försöka sälja någonting till eftersom att jag kommer läsa det finstilta och kritiskt granska allt, därför har jag kommit fram till att jag aldrig kommer:

… Spela bingo på nätet

… Köpa den där tröjan för 2000 kr bara för att få det glittriga lilla läppglanset värt 29:50 kr

… Boka en resa till Australien för BARA 650 kr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0