ATT JOBBA...

Jag har jobbat nästan varje dag sedan studenten och i början kändes det riktigt trögt. Jag var helt nere och kände att vilken utbildning som helt skulle vara bättre än att jobba. När jag helt oväntat kom in på den utbildning som jag vill läsa började jag fundera ärligt över situationen att jobba. Jag kom då fram till att det faktiskt inte är så illa att jobba. Tvärtom.  Jag vet ärligt inte vad jag annars skulle göra? Traska runt i stan? Fika, träna, slappa, bada? Det man vanligtvis gör på helgerna… Men, varje dag?!   För mig låter det helt sjukt! Trots det var det min värld förra sommaren. Jag kan luta mig tillbaka på att jag i alla fall gick i skolan och att det var ett sommarlov. Den här sommaren är inte ett sommarlov. En ledig sommar känns väldigt långt bort. I min ålder är det inte okej att bara gå och dra på dagarna. Jag trycker inte det. No offence.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0